Útvonal: Passau, Linz, Wallsee, Emmersdorf, Aggsbach Dorf, Krems, Tulln, Korneuburg, Hainburg, Pozsony, Budapest
Utazás autóbusszal Passauba, szállás a Duna legszebb pontján welness hotelben, útközben városnézések, majd négy nap hajózás látványosságok felkeresésével Győr történelmi belvárosáig, onnan busszal Budapestig,
ROHAM
A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Útvonal: Passau, Linz, Wallsee, Emmersdorf, Aggsbach Dorf, Krems, Tulln, Korneuburg, Hainburg, Pozsony, Budapest
Utazás autóbusszal Passauba, szállás a Duna legszebb pontján welness hotelben, útközben városnézések, majd négy nap hajózás látványosságok felkeresésével Győr történelmi belvárosáig, onnan busszal Budapestig,
ROHAM
A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Leírás | Időtartam | Ár | ||
|
13800 |
Általános információk
1. nap: Budapest- Melk - Grein - Schlögen
Indulás reggel Budapestről. Autóbuszos utazás Melkbe, ahol megnézzük a híres, bencés apátságot: márványterem, könyvtár, templom, múzeum. Továbbutazás a szépséges Strudenben fekvő bájos Grein városkába, ahol felkeressük a Szász-Coburg-Gotha család kastélyát, megnézzük az árkádos udvart, a gyémántos boltozatot, a lovagtermet és a várkápolnát. Innen az egész Duna egyik legszebb pontjára, Schlögenbe utazunk, és elfoglaljuk szobáinkat a parádés wellness hotelben, elfogyasztjuk vacsoránkat az elképesztő panorámával rendelkező teraszon.
2. nap: Schlögen - Passau - Donauschlinge - Linz
Reggeli után Passauba utazunk. Városnézésünk során felkeressük a dómot, mely a világ egyik legnagyobb orgonájának is helyet ad, Gizella királynénk sírját, majd az óváros bájos utcácskáiban sétálva eljutunk az Inn, az Ilz és a Duna összefolyásához. Behajózás után elindulunk hajónkkal völgymenetben a 2225-ös folyamkilométertől. A német-osztrák határszakaszon elérjük a jochensteini vízlépcsőt. Első zsilipelésünk után osztrák területre érve nekivágunk a Duna legfestőibb szakaszának, áthaladunk a hajózható részt tekintve legkisebb sugarú kanyaron, a Donauschlingén (Duna-hurok). Több mint 40 km-en át hajózunk erdős hegyek között, kiérve a wörth-i síkra még kétszer zsilipelünk: Aschachnál, majd az ottensheimi kastély felett. Kora este elérjük Linzet (2135-ös fkm). A zsilipek által meghatározott érkezési időtől függően séta a főtér környékén: Szállás és vacsora egy Duna parti hotelben.
3. nap: Linz - Wallsee - Maria Taferl - Wachau - Dürnstein - Krems
Reggeli után autóbusszal Wallsee-be (2093-as fkm) utazunk, itt szállunk fel hajónkra. Hamarosan elérjük a Felső-Duna egyik legszebb szakaszát, a Struden-t, az egykor hírhedten veszélyes víziutat, a Duna erdőkkel, hegyekkel körbevett szűkületét. A vízről pompás rálátás nyílik Werfenstein várára, Greinburg első nap felkeresett kastélyára. Mire kitágul előttünk a környék elérjük az első nap már megismert ybbs-i vízlépcsőt, majd kikötünk Marbachban. Autóbusszal felmegyünk a Niebelungengau hegyeire, megnézzük a Maria Taferl csodálatos kegytemplomát és annak kincstárát. Emmersdorfban visszaszállunk hajónkra, és kisvártatva elérjük a Duna - a Vaskapu mellett - leghíresebb szakaszát, a Wachaut. Ahogy a melki apátság lenyűgöző épülete távolodik, úgy tűnik fel Schönbühel kastélya, a Duna mente egyik legjellemzőbb épületegyüttese, majd Aggsbach Dorfban kikötünk, s buszunkkal felmegyünk a hegycsúcson magasló Aggstein várához, ahonnan pazar panoráma tárul elénk. Hajónkra visszaszállva a híres bortermő vidék szőlős hegyoldalai között hajózunk Kremsig (2002 fkm), városnéző séta. Autóbusszal Tullnba megyünk, a Dunához közeli, új hotelben elfoglaljuk szobáinkat. A félpanziót igénylőknek egy közeli étteremben lesz a vacsora
4. nap: Tulln - Klosterneuburg - Tulln - Bécs - Pozsony
Reggeli után autóbusszal Klosterneuburgba utazunk, megcsodáljuk az ausztriai Habsburgok ,,Escorial-jának" elképzelt Ágoston-rendi kolostort, majd Tullnba utazunk. Itt az Attila hun vezér lánykérését ábrázoló szoborcsoportnál hajóra szállunk (1964-es fkm). Rövidesen zsilipelünk Greifensteinnél, majd elérjük Bécset. Áthajózunk az osztrák fővároson, annak számtalan hídja alatt, látva a modern Bécs felhőkarcolóit. Freudenaunál újabb zsilip, majd a nagyon sebes ,,bécsi Dunán" gyorsan közeledünk a Kárpát-medence felé. Hainburgnál búcsúzunk Ausztriától, csupán egyetlen kanyar, és felettünk, a sziklákon ott áll Dévény vára. Ez a Porta Hungarica. Kisvártatva feltűnik Pozsony, itt kikötünk 1868-as fkm), és sétát teszünk az óvárosban: a koronázó székesegyház, a reformkori országgyűlések háza, a tűztorony és megannyi más látnivaló egykori fővárosunkban. Szállás az óváros szomszédságában.
5. nap: Pozsony - Bős - Győr - Budapest
Reggeli után hajóra szállva nekivágunk az utolsó 100 km-nek. Pozsony alatt hamar elérjük a bősi duzzasztó felvizét, a tóvá szélesedő folyón, majd az erőmű üzemvíz csatornájában hajózunk a zsilipig. Útközben megismerkedünk a Bős-nagymarosi Vízlépcsőrendszer történetével, tervezett működésével, megvalósult részével. Legnagyobb szintkülönbségű zsilipelésünk után elérjük a sebes Szigetközi-Dunát. A Felső-Duna földrajzi értelemben vett alsó pontján, Gönyünél (1794-es fkm) befordulunk a Mosoni-Dunába, a véneki torkolati műnél zsilipelünk, majd felhajózunk Győrbe (14-es fkm), a történelmi belvárosban kb. 17:30-kor kikötünk. Innen autóbusszal utazunk Budapestre.
Egyéb információk
Időpont: 2025. május 19-23.
Elhelyezés: szállodában***, ****, kétágyas fürdőszobás szobákban.
Ellátás: reggeli, vagy félpanzió
Utazás: hajóval és autóbusszal
Alap részvételi díj: 296 000 Ft/fő
Ebből részvételi díj: 264 000 Ft/fő
Ebből kikötői illeték: 32 000 Ft/fő
Útlemondási biztosítás: a befizetett díjak 2,5 %-a
Utasbiztosítás: 3 250 Ft/fő
Egyágyas felár: 48 800 Ft/fő
Félpanziós felár: 76 000 Ft/fő
Rádióvevős fülhallgató: 2023-tól a részvételi díjban
Belépők: kb. 50 EUR.