Útvonal: Budapes, Mohács, Újvidék, Belgrád, Donji Milanovac, Orsova
Négy és fél napos hajóút Budapesttől Orsováig városnézéssel Újvidéken, Péterváradon, Belgrádban, áthajózás a Duna egykori zuhatagi szakaszán, benne a Kazán-szorosoknon, megannyi parti és vízi látnivaló ismertetésével, bepillantással a hajózás kulisszatitkaiba.
ROHAM
A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Útvonal: Budapes, Mohács, Újvidék, Belgrád, Donji Milanovac, Orsova
Négy és fél napos hajóút Budapesttől Orsováig városnézéssel Újvidéken, Péterváradon, Belgrádban, áthajózás a Duna egykori zuhatagi szakaszán, benne a Kazán-szorosoknon, megannyi parti és vízi látnivaló ismertetésével, bepillantással a hajózás kulisszatitkaiba.
ROHAM
A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Leírás | Időtartam | Ár | ||
|
17500 |
Általános információk
1. nap: Áthajózás Magyarországon
Indulás reggel Budapestről (1653 fkm). Az egész napos hajózás során a következő látnivalókat érintjük: Csepel - Szabadkikötő, Százhalombatta, Ercsi - Eötvös-emlékmű, Tass - Csepel-sziget vége, Dunaföldvár - vár, Paks - város és erőmű, Sió-torkolat, Gemenci erdő, Baja - Sugovica, IV. Károly királyunk és Türr István emlékműve, Kádár-sziget, Dunaszekcső - löszfal. Kikötés Mohácson (1447 fkm) este 7 óra körül között. Vízparti szálláshely elfoglalása, vacsora.
2. nap: Alföld peremén, keletnek fordulva
Indulás reggel Mohács városból. Rövidesen elhagyjuk az országot. Második napi hajóutunkon a következő látványosságokat, érdekességeket érintjük: Ferenc-csatorna (bácskai csatornarendszer), Kopácsi-rét, Dráva-torkolat, Erdőd (vár és az egykori Budapest--Adria komp), Vukovár. A délszláv háborúban ismertté vált városban kikötünk, határvizsgálat. Elhagyjuk a schengeni övezetet. Délután már mindkét part Szerbia lesz újabb látnivalókkal: Fruska Gora hegység, Újlak (az Újlakiak fészke), Kapisztrán Szent János sírja, Pétervárad. Este kikötünk Újvidéken (1255-ös fkm). Szerb beléptető határvizsgálat után autóbuszos transzfer a szállodába, szállásunk elfoglalása.
3. nap: A növekvő Dunán
Reggeli után autóbusszal felmegyünk a péterváradi várba. Megtekintjük a Monarchia nagy erődjét és a híres óratornyot. Késő délelőtt indulunk Újvidékről hajóval. Napunk látnivalói a Dunáról: Titeli-löszfal, a Tisza-torkolata, Zimony - millenniumi torony, a Nagy-Hadisziget. Elérve a Szávát, behajózunk a nagy folyóba, kikötünk a szerb fővárosban, Belgrádban (1170 fkm). Transzferbusszal utazunk a nándorfehérvári várhoz. Séta a nagy kiterjedésű erősségben, majd elfoglaljuk szállásunkat.
4- nap: A Zuhatag
Reggeli után hajóra szállunk Belgrádban. Fontosabb látnivalók a Dunáról: Pancsova - a Temes torkolata a világítótornyokkal, a Sumadija-hegység nyúlványai, Szendrő vára, Ráma - a több kilométer szélesre szétterülő Duna, Ráma vára, Ópalánka - a Duna-Tisza-Duna csatorna torkolata, Báziás - Néra-torok, Ezüst-sziget, Babakay-szikla, Galambóc vára. A hegyek közé behajózva elérjük a Duna egykori zuhatagi szakaszát: Baross-tábla, Stenka, Kozla-Dojke, Izlas-Tachtalia, Jeliseva, Svinica zuhatagok és a Grében-hegyfok. Útközben előadás a zuhatagi hajózásról és a Zuhatag szabályozásáról. Érkezés Donji Milanovacra (991 fkm) az esti órákban. Autóbusszal utazás a Liskovac-hegységben lévő szállásunkra.
5. nap: Kazán, Vaskapu, Bánság
Reggel a szerb kiléptető határvizsgálat után elhajózunk Donji Milanovacról. Hajózás a Jucz-szorosban, majd a Nagy- és Kis-Kazánban. Széchenyi Emléktábla, jelzőállomások, Veterani-barlang, Decebal szobra, Traianus-tábla, Emlékezés Széchenyi tábla kapcsán a ,,legnagyobb magyarra". Bepillantunk a Zuhatag utolsó szorosába, a Sipibe, majd Ada-Kaleh szigete felett megfordulva hajós utunk 700 folyamkilométer megtétele után Orsován (954 fkm) véget ér. Román beléptető határvizsgálat után autóbuszra szállva a Krassó-Szörényi-érchegységben kanyargó varázslatos utakon elérjük Észak-Bánságot, majd a késő esti órákban Budapestet.
Egyéb információk
Időpont: | 2025. április 25-29. |
Elhelyezés: | szállodában***, 2-3 ágyas fürdőszobás szobákban |
Ellátás: | reggeli, vagy félpanzió |
Utazás: | hajóval és autóbusszal |
Részvételi díj: | 228 000 Ft/fő |
Kikötői illeték: |
38 000 Ft/fő |
Útlemondási biztosítás: | 2,5% Ft/fő |
Utasbiztosítás: | 3 250 ft/fő |
Egyágyas felár: | 24 500 Ft/fő |
Félpanziós felár: | 27 800 Ft/fő |
Rádióvevős fülhallgató: | 2023-tól grátisz |
Belépők: | kb. 5 EUR |