Útvonal: Budapest-Mohács-Újvidék-Belgrád-Donji Milanovac-Kladovo
Őt nap hajóval, egy nap autóbusszal. Hajózás Budapesttől a Vaskapu I. vízlépcső alatt fekvő Kladovoig, városnézéssel Újvidéken, Péterváradon, Belgrádban, áthajózás a Duna egykori zuhatagi szakaszán, benne a Kazán-szorosoknon, zsilipelés a Duna legnagyobb duzzasztójánál, megannyi parti és vízi látnivaló ismertetésével, bepillantással a hajózás kulisszatitkaiba.
ROHAM
A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Útvonal: Budapest-Mohács-Újvidék-Belgrád-Donji Milanovac-Kladovo
Őt nap hajóval, egy nap autóbusszal. Hajózás Budapesttől a Vaskapu I. vízlépcső alatt fekvő Kladovoig, városnézéssel Újvidéken, Péterváradon, Belgrádban, áthajózás a Duna egykori zuhatagi szakaszán, benne a Kazán-szorosoknon, zsilipelés a Duna legnagyobb duzzasztójánál, megannyi parti és vízi látnivaló ismertetésével, bepillantással a hajózás kulisszatitkaiba.
ROHAM
A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Leírás | Időtartam | Ár | ||
|
18600 | |||
|
2280 |
Útvonal
1. nap: Áthajózás Magyarországon
Indulás Budapestről, az újpesti kikötőből reggel 7:30 után. (1654-es folyamkilométer). Az egész napos hajózás során a következő látnivalókat érintjük: Csepel (Szabadkikötő), Százhalombatta, Ercsi (Eötvös-emlékmű), Tass (Csepel-sziget vége), Dunaföldvár (vár), Paks (város és erőmű), Sió-torkolat, Gemenci erdő, Baja (Sugovica, IV. Károly királyunk és Türr István emlékműve), Kádár-sziget, Dunaszekcső (löszfal). Kikötés Mohácson (1447-es fkm) este 6 óra után. Vízparti szálláshely elfoglalása, vacsora.
2. nap: Az alföld peremén, keletnek fordulva
Indulás reggel Mohács városból. Határvizsgálat vagy Mohácson, vagy a horvátországi Vukováron. Második napi hajóutunkon a következő látványosságokat, érdekességeket érintjük: Ferenc-csatorna (bácskai csatornarendszer), Kopácsi-rét, Dráva-torkolat, Erdőd (vár és az egykori Budapest--Adria komp), Vukovár (a délszláv háború emlékezete), Fruska Gora hegység, Újlak (az Újlakiak fészke), Kapisztrán Szent János sírja, Pétervárad. Este 7-8 óra között kikötünk Újvidéken (1255-ös fkm). Szerb beléptető határvizsgálat után autóbuszos transzfer a szállodába, szállásunk elfoglalása.
3. nap: A növekvő Dunán
Reggeli után felmegyünk a péterváradi várba. Megtekintjük a Monarchia nagy erődjét és a híres óratornyot, majd séta a belvárosban. Késő délelőtt indulunk Újvidékről hajóval. Napunk látnivalói a Dunáról: a béskai híd, a Kerekedi-sziget nomád világa, Titeli-löszfal, a Tisza torkolata, Zimony (millenniumi torony, a Nagy-Hadisziget). Vagy Zimonyban, vagy a Száván kötünk ki. (1170-es fkm). Transzferbusszal utazunk a nándorfehérvári várhoz. Séta a nagy kiterjedésű erősségben, majd elfoglaljuk szállásunkat.
4. nap. Közép-Dunán az áttörésig
Reggel indulás hajóval Belgrádból. A Dunán lefelé haladva rövidesen jön Pancsova város a Temes torkolatával és világítótornyokkal. További fő látványosságok: Szendrő vára, delibláti homokpuszta, rámi kiszélesedés (3,5-4 km széles Duna), Újharam vára, Néra-torkolat, majd az Ezüst- tavat elérve kikötünk Veliko Gradiste-n. (1059-es fkm) Autóbusszal a galambóci várhoz megyünk, megcsodáljuk az Al-Duna elején, meredek hegyoldalban álló csipkés várat. Szállásunk az Ezüst-tó partján lesz, kora este fürdőzési lehetőség is van a népszerű üdülőhelyen.
5. nap. A Zuhatag, a Kazán-szorosok, a Vaskapu I. vízlépcső
Elhajózva Gradiste-ről a Krassó-Szörényi-érchegység nyúlványainak egyre magasabb hegyei övezik a Dunát. Az Ómóldova-sziget után hirtelen kiszélesedik a folyó, előttünk a már ismerős Galambóc, itt Babakay-sziklánál elérjük a Duna-áttörést, megcsodáljuk a Baross-táblát, majd jönnek az egykori Zuhatag szorosai: a Sztenka, a Kozla-Dojke, az Izlasz-Tachtália, a Szvinica. Háromtorony vára, a történelmi Magyarország legdélebbi pontja után a Jucz-szorosba érünk. Kisvártatva feltűnik a Nagy Kazán-szoros: Széchenyi-emléktába, Ponikova- és Veterani-barlang, jelzőállomások. A dunatölgyesi öböl után jön a Kis-Kazán-szoros, Trajanus-tábla. Elhajózunk Orsova mellett, befordulunk a Sipi-szorosba, melynek végén áll a Vaskapu I. vízlépcső. A 30 méteres szintkülönbségű zsilipelés időtartamától függően kikötés a zsilip alatt 10 km-re lévő Kladovón (933-as fkm) valamikor délután. Elbúcsúzunk a hajótól, majd busszal átkelünk a Vaskapu vízlépcsőn és a romániai Szörényvárba megyünk szállásunkra.
6. nap. A Bánság
Utazás a Sipi-szoros mentén, ezúttal a partról csodálhatjuk a vidéket. Orsovánál magunk mögött hagyjuk a Dunát. Látogatás Herkulesfürdőn, a Monarchia híres fürdőhelyén: régi fürdőépületek, a főtér, a kerek templom. A Krassó-Szörényi-érchegység és Szárkő-hegység között haladva elérjük a Temes torkolatvidékét, majd Temesvárra érkezünk. Érkezési időtől függő hosszúságú ismerkedés a Bánság fővárosával, majd utazás Budapestre. Érkezés az esti órákban.
Egyéb információk
Időpont: 2025. június 18-23. (6 nap/5 éjszaka).
Elhelyezés: három- és négycsillagos szállodákban, 2 ágyas, fürdőszobás szobákban
Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)
Utazás: hajóval és kényelmes, légkondicionált autóbusszal
Idegenvezetés
Teljes részvételi díj: 279 000 Ft/fő
Ebből: részvételi díj: 242 000 Ft/fő
kikötői illeték: 37 000 Ft/fő
Félpanziós felár: 42 600 Ft/fő
Egyágyas felár: 46 000 Ft/fő
Utasbiztosítás: 3 900 Ft/fő
Útlemondási biztosítás: 2,5 %
Audio guide (rádió adó-vevős idegenvezetés): 2023-tól benne van a részvételi díjban
Belépők kb. 16 EUR