Omán utazás repülővel

Salalah nyaralás 2025

Részletek

Álomnyaralások kedvező áron

Egzotikus utak 2025

Részletek

Csoportos tengeri hajóutak 2025

magyar idegenvezetővel

Részletek

A Vaskaputól Újvidékig a Dunán

Hajóutak, Folyami hajóutak, Folyami hajóutak Útazonosító: 711581
  • Szálláskategória: Hajó kabin
  • Utazás módja: Választható
  • Típus: Hajóút
Leírás

Útvonal: Budapest, Temesvár, Szörényvár, Orsova, Veliko Gradiste, Belgrád, Újvidék, Szabadka, Tóthfalu

1. nap: A Bánságon át a Vaskapuhoz

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. Továbbutazás a Duna felé, utazás a Sipi-szorosban. Az útról megcsodáljuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. Szállás Szörényváron (Turnu-Severin).

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli után hajóra szállunk (953-as fkm) és román kiléptető határvizsgálat után megindulunk a Dunán felfelé. Az Orsovai-öbölben az elmerült városról, majd betekintve a Sipi-szorosba Ada-Kalehról, a legendás szigetről mesélünk. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson és Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir - őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm), belépő vizsgálat Szerbiába. A határvizsgálatok időigényének függvényében a hajóról kiszállva fürdőzési lehetőség szállásunknál az aqua parkban, vagy az Ezüst-tóban.

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az ,,Aranyember" ,,Senki-szigete", kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap: A Vajdaság és a Szerémség határán

Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170-es fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél egészen közeli élményt nyújt a nomád állattartás. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255-ös fkm) kiszállunk. Autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

5. nap: A Vajdaságban

Délelőtti városnézés Újvidéken, séta a belvárosban, majd rövid szabadprogram. Utazás autóbusszal Szabadkára. Városnézés a szecessziós belvárosban, utána látogatás Tóthfaluban: megnézzük a ,,mini Délvidéket", az elmúlt napokban bejárt táj újonnan készült makettjét. Fakultatív program keretében kis itókával, süteményekkel búcsúzunk a Délvidéktől.  Utazás Budapestre. Érkezés a kora esti órákban

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Útvonal: Budapest, Temesvár, Szörényvár, Orsova, Veliko Gradiste, Belgrád, Újvidék, Szabadka, Tóthfalu

1. nap: A Bánságon át a Vaskapuhoz

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. Továbbutazás a Duna felé, utazás a Sipi-szorosban. Az útról megcsodáljuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. Szállás Szörényváron (Turnu-Severin).

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli után hajóra szállunk (953-as fkm) és román kiléptető határvizsgálat után megindulunk a Dunán felfelé. Az Orsovai-öbölben az elmerült városról, majd betekintve a Sipi-szorosba Ada-Kalehról, a legendás szigetről mesélünk. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson és Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir - őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm), belépő vizsgálat Szerbiába. A határvizsgálatok időigényének függvényében a hajóról kiszállva fürdőzési lehetőség szállásunknál az aqua parkban, vagy az Ezüst-tóban.

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az ,,Aranyember" ,,Senki-szigete", kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap: A Vajdaság és a Szerémség határán

Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170-es fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél egészen közeli élményt nyújt a nomád állattartás. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255-ös fkm) kiszállunk. Autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

5. nap: A Vajdaságban

Délelőtti városnézés Újvidéken, séta a belvárosban, majd rövid szabadprogram. Utazás autóbusszal Szabadkára. Városnézés a szecessziós belvárosban, utána látogatás Tóthfaluban: megnézzük a ,,mini Délvidéket", az elmúlt napokban bejárt táj újonnan készült makettjét. Fakultatív program keretében kis itókával, süteményekkel búcsúzunk a Délvidéktől.  Utazás Budapestre. Érkezés a kora esti órákban

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Fakultatív programok
Leírás Időtartam Ár
Kikötői illeték Turnusok:
2022-05-20 - 2022-05-21
2022-08-27 - 2022-08-31
2023-05-17 - 2023-05-21
2024-06-28 - 2024-07-02
2024-08-27 - 2024-08-31
2025-04-29 - 2025-05-03
2025-09-16 - 2025-09-20
15600

Egyéb információk

Időpont: 2025 április 29 - május 3., szeptember 16-20., 5 nap / 4 éj

Elhelyezés: 3 és 4 csillagos szállodákban

Utazás: kényelmes, légkondicionált autóbusszal és hajóval

Idegenvezetés: Szegedtől Szegedig

Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)

 

Teljes részvételi díj: 233000 Ft

Ebből részvételi díj: 198 000 Ft/fő

Ebből kikötői illeték: 35 000 Ft/fő

Egyágyas felár: 31 500 Ft/fő

Félpanziós felár: 30 400 Ft/fő

Audio guide: 2023-tól a részvételi díjban

Útlemondási biztosítás: 2,5%

Utasbiztosítás: 3 250 ft/fő

A részvételi díj a belépőket, a tóthfalui programot (összesen kb. 10 EUR) nem tartalmazza!

Foglalható időpontok
Szűrje tovább az árakat dátum, vagy szobatípus szerint:
Szűrés
Indulási időpont Időtartam Szobatípus Ellátás Ár Megjegyzés rovat
2025-04-29 - 2025-05-03 4 éj Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban. Reggeli 198.000 Ft Ft/fő, 2F
2025-09-16 - 2025-09-20 4 éj Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban. Reggeli 198.000 Ft Ft/fő, 2F
Kérjük adja meg az utazók létszámát
Szűrés
Felnőttek:
Gyermek:

Hasonló ajánlatok